In mijn dagelijkse werk ben ik onderdeel van een zeer mooie organisatie genaamd ARP Nederland. Al een paar jaar heeft ARP Nederland MAXimaal geïnvesteerd in haar Digital transformation en het ‘aanhaken’ van onze partners. We zijn veranderd van ‘u vraagt wij draaien’ naar een bedrijf dat continu in gesprek is met haar klanten en daarin niet alleen meer over producten, maar over de business en IT-behoeftes praat. Onze Partners zijn hier super belangrijk in en investeren het hele jaar door samen met ons in deze strategie. Ook de afgelopen 12 maanden zijn onze vendorpartners niet weg te denken uit onze dagelijkse werkzaamheden. Samen zorgen we ervoor dat onze klanten de producten en oplossingen ontvangen die ze nodig hebben. Dankzij diverse functies binnen deze organisatie heb ik het geluk om met een hoge frequentie te sparren met deze partners en de behoeftes in de markt zo gezamenlijk aan te pakken.
Onze partnerset is een belangrijk onderdeel voor de verschillende disciplines binnen ARP. Dat is dan ook de reden dat ARP jaarlijks deze partners bedankt voor hun commitment en investering. Zo hebben we er bijvoorbeeld een paar jaar geleden voor gekozen om samen met onze distributiepartner Copaco een groep partners uit te nodigen voor de Grand Prix van België. Het was leuk om te zien hoe de verschillende vendoren, die in sommige gevallen dagelijks competitief aan elkaar zijn, deze dag samen hebben beleefd. #LetsConnect
Het belangrijkste element van de dag was uiteraard informeel met elkaar dit geweldige evenement bezoeken. Maar daarnaast was er gelukkig ook ruimte voor het delen van ervaringen en bespreken van de veranderingen in het channel vandaag de dag. Super interessante combi en heel leerzaam voor alle partijen.
Onze klant heeft een talent..
De race heeft mij aan het denken gezet. Bijvoorbeeld met het uitvallen van verschillende coureurs. Onze eindklant staat centraal en wij doen er alles aan om hun ‘Talent’ verder te ontwikkelen. Hmmm… ARP heeft dus eigenlijk haar eigen F1 team! Wij zijn ook dagelijks met vendoren en dienstenpartners bezig om de meest passende werkende oplossing aan te bieden. Als er iets of iemand van deze elementen faalt dan heeft dit direct impact op de business van onze eindklant. De uitspraken van Max Verstappen liegen er vaak niet om en hij is dan ook vaak duidelijk als klant. De eindklant van het Red Bull Racing team zegt dan bijvoorbeeld:
‘Ongelooflijk, ik heb er geen woorden voor. Dit zijn dingen die gewoon niet mogen gebeuren bij een topteam.’
Hopelijk kunnen wij als organisatie nog veel eindklanten voorzien van een antwoord op dit soort opmerkingen en vragen. Laten er een enerverende ‘race’ van maken 😉 #ITsEasy #LetsConnect #choosegrowth