Buzzz……

Heeft jouw onderneming een nieuwe fase bereikt?


Ik wil u organisatie helpen met de volgende stap. Wij creƫren samen een succesvolle Buzz.. wat dit is?

Een buzz kan ontstaan door diverse marketing kanalen in te zetten waaronder, social media marketing, story telling, experience marketing, interactieve marketing maar ook via traditionele marketing kanalen.


Wat is buzzmarketing?

“being noticed, stand out from the crowd” door een vorm van een campagne om mond-tot-mond reclame op gang te brengen. Het richt zich op het creeeren van een sneeuwbaleffect, denk hierbij aan een sneeuwbal die van een helling afrolt en steeds groter wordt en sneller gaat. Zo werkt ook mond-tot-mond marketing. Een persoon ziet een vorm van marketingcommunicatie (bijvoorbeeld een viral marketing filmpje) en vertelt tien vrienden hiervan. Deze tien vrienden vertellen ieder ook tien personen over het filmpje en zo ontstaat er een steeds groter netwerk en exposure.

Met buzzmarketing bedenken marketeers een marketing campagne waarbij mensen aangespoord worden de boodschap te verspreiden (denk aan bijvoorbeeld een Viral Marketing filmpje). Mensen bespreken de campagne met elkaar en het netwerk wordt steeds groter. Er ontstaat veel publiciteit en veel mensen worden geconfronteerd met de boodschap van de campagne.

Waarom Buzzmarketing?

  • Relatief goedkoop
  • Vertrouwd, men gelooft liever een kennis of vriend dan een advertentie
  • Mensen kiezen steeds meer zelf, steeds meer ruimte voor pull ipv push
  • Steeds minder massacommunicatie
  • Steeds meer delen van ervaringen

Post navigation